Seo-Doctor_MainPic ייעוץ משפטי באינטרנט
Seo-Doctor_MainPic ייעוץ משפטי באינטרנט
פנייה לייעוץ אישי



    מה עושים כשנפגעים מלשון הרע באינטרנט?

    חוק לשון הרע, מטיל איסור על פרסום אשר עלול להשפיל או לבזות אדם. חוק זה קיים, על מנת להגן על זכות האדם לשמו הטוב.

    מה עושים כשנפגעים מלשון הרע באינטרנט?

    הפרסום יכול להיות בכל אמצעי ובין השאר בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות וכמובן באינטרנט. צורת הביטוי, גם היא יכולה להיות במגוון דרכים. הדגש הוא על התבטאות שפורסמה בפומבי אשר פגעה, או הייתה עלולה לפגוע.

    תוכן עניינים

    בימינו, הפגיעה הקשה ביותר של לשון הרע, היא באינטרנט. היקף הפרסום שם, רחב יותר מכל אמצעי אחר ולעיתים, הנזק שנגרם כתוצאה מפרסום ברשת, הוא עצום.

    מה עושים כאשר נפגעים מלשון הרע באינטרנט? מגישים תביעה לפיצויים, באמצעות עורך דין לשון הרע. פקודת הנזיקין, אמנם מבססת את עקרון הפיצוי הנזיקי, אך החוק הרלוונטי יותר הוא חוק לשון הרע, מכוחו תוגש התביעה.

    לשון הרע באינטרנט – ממדי הפגיעה

    הוצאת לשון הרע, פוגעת בכבודו של אדם, בשמו הטוב ואף עלולה לגרום לנזקים כלכליים. בימינו, הפגיעה החמורה ביותר של לשון הרע, מתרחשת כאשר הפרסום נעשה ברשת.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות


      היקף החשיפה הוא אדיר וגדול יותר מכל אמצעי פרסום אחר. לכך, השלכה ישירה על עוצמת הפגיעה והנזק שהיא גרמה או הייתה עלולה לגרום.

      אחד המקומות הנפוצים ביותר להוצאת לשון הרע באינטרנט, הוא הרשתות החברתיות. קשה למצוא היום מישהו שאיננו רשום לרשת חברתית כזו או אחרת ועל כן, כאשר אדם מפרסם לשון הרע, היקף הפגיעה הוא חמור ביותר.

      אם פורסמה עליכם לשון הרע באינטרנט, אתם זכאים לפיצוי כספי! פנו אל עורך דין לשון הרע, לבדיקת האפשרות של הגשת תביעה. האם ניתן להגיש תביעה גם כאשר ישנה בעיה בהוכחת הנזק? בהחלט! מיד נראה.

      הוכחת הנזק

      אחת הבעיות המרכזיות העומדת בפני נפגעי לשון הרע, היא הוכחת הנזק שנגרם, בעקבות הפרסום. החוק מתייחס לבעיה זו וקובע את סמכותו של בית המשפט, לפסוק פיצוי כספי, גם ללא הוכחת הנזק.

      בהקשר זה יש לציין שלושה פרטים חשובים:

      1. בית המשפט רשאי אך אינו חייב: סעיף 7 נוקט בלשון רשאי ולא בלשון חייב. פירושו של דבר, כי מתן פיצוי ללא הוכחת נזק, נתון לשיקולו של בית המשפט.

        התובע, באמצעות עורך דין לשון הרע המייצג אותו, יידרש לבסס את קיומה של העילה ולשכנע את בית המשפט, כי מדובר במקרה חמור, המצדיק מתן פיצוי ללא הוכחת נזק.

      2. הפיצוי מוגבל בסכום: בית המשפט מוגבל בסכום שיכול לפסוק, ללא הוכחת הנזק.
      3. טענת הגנה למפרסם: יש לזכור כי חוק לשון הרע, כולל גם הגנות. אם עומדת לנתבע, אחת או יותר מטענות ההגנה, הרי שהתביעה עלולה להידחות.

      הגשת תביעה לבית המשפט

      פורסם באינטרנט, דבר מה, המהווה לשון הרע. הפרסום יכול לבוא לידי ביטוי בכל צורה, אם במלל, אם בציור, צילום או כל צורה אחרת. הנפגע מעוניין להגיש תביעה. מה עליו לעשות?

      לפנות למשרד עורך דין לשון הרע, שם יסביר לעורך הדין את הנסיבות ויקבל חוות דעת מקצועית, האם מדובר במקרה של לשון הרע והאם יש טעם כלכלי בהגשת התביעה.

      ניתן למצוא התייחסות לעוולת לשון הרע במסגרת פקודת הנזיקין, אך החוק הרלוונטי הוא חוק לשון הרע, על פיו תוגש התביעה לבית המשפט.

      לסיכום, הוצאת לשון הרע באינטרנט, עלולה לגרום לפגיעה אישית וכלכלית קשה מאוד, בשמו הטוב של אדם ובפרנסתו. אם נפגעתם מפרסום פוגעני ברשת, פנו לייעוץ משפטי של עורכי דין מומחים לתביעות לשון הרע ובדקו את האפשרות של הגשת תביעה.

      *התוכן המופיע באתר Seo-Doctor ייעוץ משפטי באינטרנט אינו תחליף לייעוץ משפטי, חוות דעת משפטית או עצה והכוונה משפטית. העושה שימוש באתר, עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9974772 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף