Seo-Doctor_MainPic ייעוץ משפטי באינטרנט
Seo-Doctor_MainPic ייעוץ משפטי באינטרנט
פנייה לייעוץ אישי



    כיצד מגישים בקשה להוצאת צו ירושה?

    ראוי לעשות הבדל, ולהסביר מהו בדיוק צו ירושה, ומה מבדיל בינו לבין צוואה רגילה. הצוואה היא המסמך המשפטי אשר כותב הנפטר בעודו בחיים.

    כיצד מגישים בקשה להוצאת צו ירושה?

    בצוואה הוא כותב כיצד הוא יחלק את עזבונו. יודגש כי אדם רשאי לקבוע בצוואה חלוקה של כלל הרכוש וההון שלו, בכל דרך שבה יבחר – הוא יכול לבחור בקרובי משפחה, חברים קרובים, ואף חברות ותאגידים שונים.

    תוכן עניינים

    רק במקרים נדירים בהם נכתבה צוואה, מתערב בית משפט לענייני משפחה – שכן קשה להתווכח עם מילים שנכתבו, ויש להוכיח באופן ברור כי האדם לא היה בדעה צלולה כאשר חתם על הצוואה.

    לעומת זאת, צו ירושה הוא פרוצדורה אחרת לחלוטין. הצו ניתן, כאשר למעשה הנפטר לא הותיר אחריו צוואה – בין אם בחר בכוונה תחילה שלא לעשות זאת, ובין אם נפטר חו"ח בגיל שבו אדם עוד לא מעלה על דעתו כי הוא יצטרך לכתוב את צוואתו.

    באופן עקרוני, ע"פ דיני הירושה הישראלים, קיים מדרג שקובע את החלוקה – מחצית מרכוש הנפטר מגיע לבן הזוג, והמחצית השניה לצאצאיו.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      במידה ואין קרובי משפחה בקרבה ראשונה, יש לקיים את הצו בהתאם לקרובים רחוקים יותר – הורים, אחים, נכדים, וכיו"ב. עם זאת, לעתים עלולות להתעורר בעיות שונות, שעלולות לגרור תביעות במסגרת של בית משפט לענייני משפחה.

      במקום זאת – אפשר לפנות לרשם לענייני ירושה, אשר יסדיר את הנושא ויורה על הוצאת צו ירושה.

      איך מגישים את הבקשה?

      אסמכתאות ותעודות – כאשר אתם פונים אל הרשם לענייני ירושה, בבקשה שיוציא צו ירושה בהיעדר צוואה, עליכם להביא עמכם מספר מסמכים שונים.

      המסמך החשוב ביותר הוא תעודת נפטר מטעם משרד הפנים, אשר מעידה ומוכיחה, כי מדובר עיזבון של אדם אשר חלף מן העולם. כמו כן, עליכם להביא אגרות לבקשת צו ירושה. את האגרות ניתן לשלם היום באופן מקוון, דרך אתר האינטרנט של הרשם לענייני ירושה.

      אישור עורך דין או נוטריון – על חלק מהטפסים שאתם שולחים בבקשה להוציא צו ירושה, עליכם לצרף אישור חתום ע"י עו"ד, נוטריון או שופט, אשר מוכיחים את אמיתות המסמך.

      החתימה דרושה על הטופס שבו אתם מגישים את הבקשה. כמו כן, במידה ואתם גם מיוצגים ע"י עורך דין בהגשת הבקשה, עליכם לצרף לכך אישור חתום מטעמו שאתם מיוצגים.

      אישור של היורשים האחרים – אם קיימים יורשים טבעיים נוספים חוץ מהאדם ששולח את הבקשה להוצאת צו ירושה – עליו לצרף אישור חתום ע"י כל אחד מהיורשים כי הם מודעים לכך שאותו אדם שלח את הבקשה אל הרשם לענייני ירושה.

      כלומר, אם אחד מצאצאי הנפטר מוציא את הבקשה, וקיימים צאצאים נוספים וכן בן או בת זוג של הנפטר – עליו לדאוג לצרף לבקשה אישורים של כל הקרובים הנ"ל.

      כך הרשם קובע

      חשוב לציין, כי הרשם לענייני ירושה קובע את המימוש של צו ירושה לפי דיני הירושה בישראל אשר הוזכרו כבר. שימו לב! הרשם לענייני ירושה, איננו מתערב ברמת המיקרו לחלוקה (לשם כך במידה ומתקיים סכסוך, אפר לפנות אל בית המשפט לענייני משפחה).

      כלומר – הרשם לענייני ירושה רק קובע מה תהיה כמות הרכוש אשר תחולק בין קרובי משפחתו של הנפטר. אולם, הרשם לענייני ירושה אינו קובע בתוך צו ירושה איזה רכוש בדיוק יחולק בין כלל הנפטרים – אלא רק את הכמות היחסית המגיעה לכל קרוב.

      *התוכן המופיע באתר Seo-Doctor ייעוץ משפטי באינטרנט אינו תחליף לייעוץ משפטי, חוות דעת משפטית או עצה והכוונה משפטית. העושה שימוש באתר, עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9974772 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף