Seo-Doctor_MainPic ייעוץ משפטי באינטרנט
Seo-Doctor_MainPic ייעוץ משפטי באינטרנט
פנייה לייעוץ אישי



    מושגי יסוד בנדל"ן: השכרת דירה, מכירת דירה ורישום מקרקעין

    מטרתו של מאמר זה הנה מתן מידע על השכרת דירה, מכירת דירה ורישום מקרקעין.

    מושגי יסוד בנדל"ן: השכרת דירה, מכירת דירה ורישום מקרקעין

    נושא הנדל"ן כולו יכול להיות מאוד סבוך ומורכב ולכן חשוב מאוד לקבל ייעוץ מתאים מעורך המתמחה בתחום. מעבר לזאת, כל אדם צריך שתהיה לו את האינפורמציה הבסיסית על מנת שלא יגיע ללא ידע אל שולחן המשא ומתן.

    תוכן עניינים

    השכרת דירה – שני צדדים למטבע

    החשיבות של השכרת דירה בצורה נכונה היא גבוהה גם למשכיר וגם לשוכר. המשכיר מצידו רוצה למצוא שוכר הגון אשר ישלם את שכר הדירה בזמן וישמור על הנכס במצב טוב.

    השוכר מצידו רוצה לוודא כי הנכס שהוא שוכר איננו יקר יתר על המידה וכן שהמשכיר יהיה אכפתי כלפי תקלות שונות שעלולות להתרחש בדירה.

    ישנן כל מיני פעולות שחשוב לכל אחד מן הצדדים לנקוט טרם חתימה על חוזה השכרת דירה:

    1. סקר שוק – שני הצדדים, הן המשכיר והן השוכר צריכים לבצע סקר שוק על מנת לדעת מהו טווח המחירים הסביר עבור הנכס הרלוונטי.

      משכיר אשר אינו ער למצב השוק יכול לצאת מופסד אם ידרוש מחיר נמוך מדי בעבור השכירות או לחילופין, יתקשה למצוא שוכר אם המחיר שידרוש לא ישקף את מצב השוק.

    2. ממליצים – מומלץ למשכיר לבקש ממליצים מן השוכר. אין כמו עדותו של משכיר קודם בכדי להראות את טיב התנהגותו של השוכר.

      לשוכר מומלץ לבדוק היטב מדוע השוכרים הקודמים החליטו לעזוב את הדירה ולא לחדש את החוזה. פעמים לא מעטות מדובר בסיבה אשר יכולה לגרום לשוכר לסגת מהחלטתו לשכור את הנכס כמו למשל משכיר שאינו מטפל בבעיות בדירה, שכנים קולניים וכדומה.

    3. רשימת דרישות – המשכיר והשוכר יכולים להכין כל אחד רשימת דרישות עליה הם אינם מוכנים להתפשר.

      באופן כזה, כאשר מגיעים אל שולחן המשא ומתן, כל אחד יודע מראש על מה הוא מוכן לוותר ומהם הדברים העקרוניים לו ביותר וכך קל יותר לסגור עסקה של השכרת דירה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מכירת דירה

      מכירת דירה היא אחת מן הפעולות הכלכליות הגדולות ולכן המשמעותיות ביותר בחייו של אדם. לפיכך, כדאי מאוד לנהל את ההליך של מכירת דירה בצורה מחושבת ושקולה על מנת לא להיקלע לבעיות מיותרות.

      עריכת חוזה מכירת דירה מקיף ומסודר זוהי עבודה שרצוי להשאירה לידי עו"ד המתמחה בנדל"ן. ישנם אספקטים רבים בעלי חשיבות אשר איש מקצוע יכול לתת להם את תשומת הלב הנדרשת לרבות היבטי מיסוי.

      זיכרון דברים הוא מסמך אשר רבים נוטים לחתום עליו מבלי שיש בידם את המידע המתאים. חשוב לדעת כי זיכרון דברים הנו חוזה לכל דבר ועניין.

      ישנה בעייתיות גדולה בזיכרון דברים עקב היותו מצד אחד מחייב ומצד שני, לרוב, חסר פרטים רבים בעסקת מכירת דירה. לאור זאת, יש לקבל ייעוץ בדבר חתימה על זיכרון דברים ולא למהר לעשות זאת.

      מכירת דירה, כאמור, הנה צעד כלכלי משמעותי ביותר ולכן אם אין אדם בטוח ברצונו למכור את דירתו, ניתן לשקול השכרת דירה אשר תניב בינתיים רווחים למשכיר ועת שירגיש כי זהו הזמן למכור, יפנה אל הליך מכירת דירה.

      רישום מקרקעין

      ישנן פעולות ועסקאות במקרקעין אשר החוק דורש כי יירשמו בלשכת רישום מקרקעין כמו למשל פעולות מכר, משכנתא, זיקת הנאה ועוד.

      כמובן כי מכירת דירה גם חייבת ברישום מקרקעין. רישום מקרקעין זו פעולה אשר במסגרתה נרשם נכס כלשהו בפנקס המקרקעין והוא גם מצוין במפה.

      לצורך כל פעולה של רישום מקרקעין יש להצטייד במסמכים הרלוונטיים.

      למשל, בעסקת מכר שהצדדים לה או אחד מהם הינו תאגיד יש לצרף מסמכים נוספים מעבר למסמכים הרגילים הנדרשים במצב שכזה כמו למשל תעודת רישום התאגיד, פרוטוקול אשר מעיד כי נתקבלה החלטה לביצוע העסקה וכיו"ב.

      לצורך מכירת דירה או קניית דירה יש להוציא מלשכת רישום המקרקעין נסח אשר מאשר את הבעלות של פלוני על דירתו כך שלמעשה שכל אדם נזקק בשלב זה או אחר לשירות לשכת רישום מקרקעין.

      ישנן 9 לשכות רישום מקרקעין בארץ הקרויות גם בשם טאבו, כאשר כל אחת מהן אחראית על ניהול פנקסי המקרקעין. ישנן לשכות מקרקעין בערים הבאות: ירושלים, חיפה, תל אביב, פתח תקווה, נצרת, באר שבע, נתניה, חולון ורחובות.

      לסיכום, ביאור המושגים שלעיל מעניק אינפורמציה חשובה בידיכם לגבי הליכים מרכזיים בנדל"ן.

      מומלץ לפעול בשיקול דעת בעת השכרת דירה או מכירת דירה ולנקוט בכל הפעולות הדרושות בכדי להימנע מטרוניות של מי מהצדדים זה כלפי זה. כמו כן, הובהר כאן מהו רישום מקרקעין וכיצד הוא משתלב בתחום הנדל"ן.

      *התוכן המופיע באתר Seo-Doctor ייעוץ משפטי באינטרנט אינו תחליף לייעוץ משפטי, חוות דעת משפטית או עצה והכוונה משפטית. העושה שימוש באתר, עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9974772 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף