Seo-Doctor_MainPic ייעוץ משפטי באינטרנט
Seo-Doctor_MainPic ייעוץ משפטי באינטרנט
פנייה לייעוץ אישי



    פיצוי נפגעי תאונות אופנוע

    בכבישי ישראל מורגשת היטב נוכחותם של רוכבי אופנוע רבים, אולם למרבה הצער מספר תאונות הדרכים, בהם מעורבים נפגעי תאונות אופנוע הולך ועולה מדי שנה בהתמדה.

    פיצוי נפגעי תאונות אופנוע

    הפגיעות העשויות להיגרם עקב תאונות אופנוע הן קשות ואף קטלניות בהשוואה לתאונות דרכים בהן מעורבים כלי רכב אחרים.

    תוכן עניינים

    במקרים רבים ייאלץ הנפגע לעבור שיקום ממושך ואף ייתכן ותימנע ממנו היכולת להמשיך לעבוד בעיסוקו לזמן מסוים או חלילה לצמיתות.

    ליווי משפטי של עורך דין תאונת אופנוע מיד עם קרות התאונה

    לצד ההחלמה וכן על מנת לממן את הוצאותיה, ישנה חשיבות רבה לליווי משפטי על ידי עורך דין תאונות אופנוע מקצועי וזאת על מנת לקבל פיצויים במהירות האפשרית ובגובה המקסימלי.

    לצורך הגשת תביעה לפיצויים יהיה צורך באיסוף כל החומר הקשור בתאונה כגון מסמכים רפואיים ולרבות חוות דעת מומחים, תיעוד של מקום קרות התאונה, פרטים אישיים של מעורבים נוספים בתאונה ועוד.

    כמו כן, כדאי לדעת כי בדין הישראלי, במצב של תאונת דרכים, מוטלת אחריות מוחלטת לתשלום פיצויים לנפגעי תאונות דרכים ופיצוי נפגעי תאונת אופנוע בפרט כך שאין רלוונטיות לשאלת האשם בתאונה. 

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      השיקום מן הפציעה עשוי לקחת זמן ממושך ובהתאם לכך גם התגבשות הנזק עשויה להימשך זמן רב לאחר התאונה.

      אולם, גם מצב בו עדין לא ידוע מהו הנזק הסופי ושוויו הכספי, ניתן עדין יהיה לקבל פיצויים בדמות של תשלום חודשי עד להגשת תביעת הפיצויים הסופית.

      פיצוי חודשי – "תשלום תכוף"

      תכליתו של תשלום תכוף הוא להעניק לנפגע תשלום בגין ההוצאות שהוציא לצרכי ריפויו ולצרכי מחייתו שלו ושל בני משפחתו, מקום בו פרנסתם עליו (במקרה בו איבד הנפגע את היכולת להמשיך לעבוד בעיסוקו).

      את הדרישה ל"תשלום תכוף" יש להפנות ישירות לחברת הביטוח ללא צורך בהגשת תביעה או פניה לבית המשפט. דמי התשלום התכוף ישולמו לנפגע על חשבון תשלום הפיצויים שייפסקו לזכותו במסגרת תביעת הפיצויים שתוגש בהמשך לאחר התגבשות הנזק.

      במקרה בו לא נענתה חברת הביטוח לדרישת התשלום, זכאי הנפגע בתוך 60 ימים מיום דרישתו, לפנות לבית המשפט בבקשה לתשלום תכוף.

      לפיכך נראה כי תשלום תכוף הנו פתרון זמני אך מהיר המאפשר לנפגע לקבל פיצויים על חשבון פיצוייו העתידים ובכך יוכל הוא להתרכז בהחלמתו.

      אחריות מוחלטת לתשלום פיצויים לנפגעי תאונת אופנוע

      כאמור על פי הדין הישראלי, יש אחריות מוחלטת על חברת הביטוח לתשלום פיצויים לנפגע בתאונת דרכים ובתאונת אופנוע בפרט ואין רלוונטיות לשאלת האשם בתאונה .

      בנוסף לכך, ישנם מצבים נוספים העשויים להיחשב כתאונת אופנוע ולזכות את הנפגע בתשלום פיצוי כמו:

      1. תאונת אופנוע ללא מעורבים נוספים עקב החלקה על הכביש
      2. פגיעה בעת נסיעה ברכב חונה
      3. פציעה בעת ירידה או עליה על אופנוע

       מה קורה אם לא היה ברשות הנפגע בתאונת אופנוע ביטוח חובה?

      פוליסות הביטוח של רוכבי האופנוע נחשבות ליקרות מאוד בעיקר בשל גילום הסיכון שכרוך בלבטח רוכבי אופנוע. על כן, ישנם גם במקרים בהם נפגע רוכב אופנוע בתאונת דרכים מבלי שהיה לו ביטוח חובה.

      במקרה כזה הנפגע לא יהיה זכאי לתבוע תשלום תכום או פיצויים מחברת הביטוח. אולם, עדין תהא ביכולתו ובאמצעות עורך דין תאונות אופנוע מנוסה לתבוע פיצויים מכוח פקודת הנזקין ובלבד ותוכח אשמתו של הצד הפוגע אשר גרם לתאונה.

      לסיכום: 

      על מנת לזכות בפיצויים מקסימליים ובהקדם האפשרי, מומלץ להסתייע בליווי משפטי של עורך דין תאונות אופנוע מנוסה, אשר ייבחן את המקרה על פרטיו וישקיט מהנפגע את הטיפול בפיצויים ויאפשר לו בכך להתרכז בהחלמתו.

      *התוכן המופיע באתר Seo-Doctor ייעוץ משפטי באינטרנט אינו תחליף לייעוץ משפטי, חוות דעת משפטית או עצה והכוונה משפטית. העושה שימוש באתר, עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9974772 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף