Seo-Doctor_MainPic ייעוץ משפטי באינטרנט
Seo-Doctor_MainPic ייעוץ משפטי באינטרנט
פנייה לייעוץ אישי



    יתרונות הדרכון הגרמני

    ההקלות שנכנסו לתוקף בהוצאת דרכון גרמני במהלך השנים ועד שנת 2021, הרחיבו את קריטריון הזכאות לדרכון גרמני, והקלו את תהליך קבלת הדרכון לצאצאים של אלו אשר חיו בגרמניה בתקופת המשטר הנאצי.

    בעקבות הקלות אלו, רבים מהישראלים ביקשו לעשות כן, ופעלו על מנת להחזיק בדרכון הנחשק.

    תוכן עניינים

    מה הסיבה שיש ביקוש כה גבוה להוצאת דרכון גרמני? התשובה היא שאדם המחזיק בדרכון גרמני יזכה ליהנות משלל הטבות וזכויות שניתנות לאזרחי גרמניה ולאזרחי האיחוד האירופי.

    יש לציין כי גרמניה היא אחת מהמדינות הבולטות, העשירות והמפותחות באיחוד האירופי, ולכן, אם החלטתם לא לממש את זכאותכם לדרכון גרמני מטעמי בירוקרטיה או מטעמים אחרים, כדאי שתחשבו שוב.

    אילו זכויות דרכון גרמני מקנה?

    הקלה בבירוקרטיה בכניסה למדינות שונות

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      הדרכון הגרמני מקל בנסיעות ומעבר בין מדינות שונות. כך למשל, בעוד שיש דרישה שישראלים יחזיקו ויזה על מנת שיוכלו להיכנס לארצות הברית, בעלי דרכון גרמני אינם צריכים להחזיק בוויזה. גם באוסטרליה בעלי דרכון גרמני אינם יידרשו להוציא אשרת כניסה. החזקת דרכון זה מקל בבירוקרטיה בכך שהדרישה למילוי טפסים, הוצאת אישורים מיוחדים, ומעבר בידוק בטחוני ארוך- נוקשה פחות.

      סבסוד לימודים במוסדות ההשכלה הגבוהה

      החוק הגרמני קובע, מסביר עו"ד יונתן סורקין, כי אזרחי המדינה נהנים מהשכלה חינמית בתוך גרמניה, או להשכלה מסובסדת במדינות שונות ברחבי אירופה כגון איטליה, ספרד וצרפת. כך, ניתן לרכוש השכלה גבוהה ותארים נחשקים באחת מהאוניברסיטאות הטובות והנחשבות בעולם, במחיר עלות נמוך.

      הטבות בתחום המגורים והתעסוקה

      אלו המחזיקים בדרכון גרמני זכאים למגורים בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי מבלי שיצטרכו להסדיר אישורים מיוחדים למיניהם. על כן, בעוד שאלו שאינם מחזיקים בדרכון גרמני מוגבלים בזמן המחייה במדינות מערב אירופה וחלק ממדינות המזרח, אלו המחזיקים בדרכון- אינם מוגבלים בזמן.

      בעניין התעסוקה, בפני המחזיקים דרכון גרמני נפתחת האופציה לקבלת משכנתאות, אפשרות של השקעות ורכישת נכסים. בעניין פתיחת עסקים לדוגמא, בעלי דרכון גרמני זכאים לעזרה במיסוי של הרשויות.

      בנוסף, נפתחת אפשרות תעסוקה במקצועות השונים ברחבי מדינות האיחוד האירופי, שכן מדינות אלו, כגון הולנד, דנמרק, צרפת, איטליה, ספרד ושבדיה, ידועות כמדינות עשירות ומפותחות בתחומי העיסוק.

      קבלת תנאים סוציאליים

      דרכון גרמני מקנה תנאים סוציאליים זהים לשל אזרחי גרמניה. תנאים אלו כוללים קצבאות מחיה, שירותים סוציאליים משודרגים, שירותי רפואה מהטובים בעולם, הפרשות פנסיה, ביטוח לאומי אם יש צורך בכך, קצבאות לסטודנטית והנחות מיסוי ליזמים ומשקיעים חדשים.

      יתרונות נוספים

      אדם שהוציא דרכון גרמני פותח גם בפני ילדיו ונכדיו את האפשרות להוצאת דרכון גרמני, כך שגם הם יהיו זכאים לכל הזכויות שצוינו לעיל.

      נכון, אמנם גם לאחר ההקלות שנכנסו לתוקף, ההליך הבירוקרטי להוצאת דרכון גרמני הוא ארוך, ודורש זמן וכסף. אך במידה והתלבטתם או תהיתם לעצמכם האם המאמץ להוצאת הדרכון משתלם- הוא בהחלט משתלם.

      *התוכן המופיע באתר Seo-Doctor ייעוץ משפטי באינטרנט אינו תחליף לייעוץ משפטי, חוות דעת משפטית או עצה והכוונה משפטית. העושה שימוש באתר, עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9974772 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף