Seo-Doctor_MainPic ייעוץ משפטי באינטרנט
Seo-Doctor_MainPic ייעוץ משפטי באינטרנט
פנייה לייעוץ אישי



    מה המשמעות של התקף לב או אירוע מוחי במהלך תאונת דרכים

    בתאונות דרכים רבות ניתן לרוב לקבוע מה הוא הגורם הישיר והבולט שגרם לתאונה. זה מה שמאפשר לחברות הביטוח, או לבתי המשפט, לקבוע או לפסוק מי הוא הגורם שנושא באחריות לתאונה. כך ניתן לנפגע, או לנפגעים, לקבל פיצויים וטיפולים, ואולי גם זכויות נוספות לפי המוגדר בחוק.

    מה המשמעות של התקף לב או אירוע מוחי במהלך תאונת דרכים

    סעיף 1 לחוק הפלת”ד – חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע, שתאונת דרכים היא מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה.

    תוכן עניינים

    כלומר, הנפגע הוא זה שצריך להוכיח שהתקף הלב/האירוע המוחי שחווה תוך כדי נסיעה, קשורים ישירות לנסיעתו ושימושו ברכב, כדי שהאירוע יוכר כתאונת דרכים והוא יקבל פיצויים לפי חוק הפלת"ד.

    האם אפשר לקבל פיצויים עקב התקף לב או אירוע מוחי במהלך נסיעה ברכב?

    כדי לקבל הכרה בנזק שנגרם עקב תאונת הדרכים, האדם הנפגע יצטרך להוכיח קיומם של שני סוגים של קשר סיבתי:

    1. קשר סיבתי עובדתי: הקשר בין אירוע הדחק (סטרס, בהלה וכדומה.) לבין השימוש ברכב.
    2. קשר סיבתי משפטי: האם אירוע הדחק הוא הגורם הממשי לכך שהמשתמש ברכב לקה באירוע לבבי/מוחי.

    רק במידה והנפגע יוכיח כי התקיימו שני הקשרים הסיבתיים האלה, יוגדר האירוע כתאונת דרכים, והנפגע יהיה זכאי לפיצויים לפי חוק הפלת"ד.

    חשוב לציין כי במידה והאדם נפגע פיזית בתאונה שנגרמה עקב האירוע הלבבי או המוחי, הוא יוכל לקבל פיצויים רק בגינם, ולא בגין נכות או פגיעה שנגרמה בשל התקף הלב/ האירוע המוחי.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      איך ניתן להוכיח שהתאונה נגרמה עקב האירוע הלבבי או המוחי?

      על מנת לעמוד על הקשר הסיבתי יש לעמוד במבחן הסיכון. במבחן הסיכון תשאל השאלה האם השימוש ברכב הוא הגורם הממשי לנזק הגוף שנגרם לנפגע (התקף הלב).

      עורך דין תאונות דרכים תומר בכר מסביר כי במידה והמסקנה היא שהשימוש ברכב הוא שהיווה את הגורם הממשי לאותו התקף הלב של הנפגע, אז יקבעו לזכותו הפיצויים כפי שהוגדר במקרה של תאונת דרכים.

      דוגמה לכך היא שהאירוע נגרם עקב בהלה של הנהג בעקבות הולך רגל שהתפרץ לכביש. דוגמה נוספת היא ניסיון של הנהג שלא לפגוע ברוכב אופניים ועקב כך קרה האירוע הלבבי או המוחי שגרם לתאונה.

      התקף לב או אירוע מוחי במהלך נסיעה ברכב – בזמן העבודה

      אם האדם לקה בהתקף לב או באירוע מוחי עקב העבודה או בזמן העבודה ותוך כדי נסיעה ברכב, יתכן שיוכר גם כנפגע בתאונת עבודה. למשל, נסיעה לפגישה מלחיצה במיוחד, או נסיעה מהעבודה הביתה, לאחר יום עם ישיבות מרובות ומתישות.

      על הנפגע להוכיח כי האירוע חריג או הקיצוני, שאירע בעבודה הוא זה שגרם באופן ישיר להתקף הלב או לאירוע המוחי. במקרה זה, אפשר יהיה להגיש תביעה לביטוח הלאומי בגין תאונת עבודה. אם תיקבע לו נכות, יתכן ויהיה זכאי לזכויות נוספות של נפגע בעבודה, כגון קצבה חודשית או תשלום חד פעמי מהמוסד לביטוח לאומי.

      לסיכום, בכל מקרה של תאונה, עקב אירוע לבבי/מוחי, חשוב להיוועץ עם עו״ד מומחה לתחום נזיקין ולתאונות דרכים. עורך הדין יוכל גם לקשר את הנפגע עם רופא רלוונטי על מנת לבצע בדיקות רפואיות ולאסוף מידע רפואי לתביעה.

      בכל מקרה של תאונה, עקב אירוע לבבי/מוחי, חשוב להיוועץ עם עו״ד מומחה

      כאשר מדובר באירוע שאינו נראה לעין של התקף מוחי או לבבי, חשוב לקבל סיוע מעו״ד עם ותק והצלחות בתחום. ההוכחות הנדרשות על מנת לקבל הכרה ופיצויים בהתאם, במקרה כזה הן מורכבות ולכן הליווי והסיוע הרגיש במקרה כזה, הם קריטיים להצלחה בתביעה. העיקר הבריאות, ולא פחות חשוב, השיקום וזכויות שניתן לקבל עם ההכרה בפגיעה.

      *התוכן המופיע באתר Seo-Doctor ייעוץ משפטי באינטרנט אינו תחליף לייעוץ משפטי, חוות דעת משפטית או עצה והכוונה משפטית. העושה שימוש באתר, עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9974772 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף