Seo-Doctor_MainPic ייעוץ משפטי באינטרנט
Seo-Doctor_MainPic ייעוץ משפטי באינטרנט
פנייה לייעוץ אישי



    מתי הוצאת דיבה בגירושין מהווה לשון הרע? (מדריך משפטי)

    מה לא נאמר כבר על הליכי גירושין אשר מתנהלים בין בני זוג כאילו בשדה הקרב הם? על המציאות העגומה בה בני זוג שעד לפני רגע נשבעו לאהוב זה את זה לעולמים, מצויים עתה במלחמת חורמה על כספים, על רכוש, על משמורת ילדים ובעצם, על הכל.

    לכן, טבעי הוא ואפילו מתבקש בנסיבות (הגם שלמרבה הצער), כי הטלת רפש וניסיונות חוזרים ונשנים לפגוע האחד בשני ובכל דרך אפשרית, נעשים כדבר שבשגרה. בתוך כך, כמובן, ניתן למצוא תביעות לשון הרע המוגשות בין בני הזוג, אם כצעד טקטי ואם כניסיון לבלום התעמרויות.

    תוכן עניינים

    הליכי גירושין – המצע "הנוח" ביותר להוצאת דיבה בין בני זוג

    הליכי גירושין (ובכל אופן כאלה אשר לא הסתיימו בהסכם מהיר בין הצדדים), מעצם טיבם רוויי אמוציות, שלל אינטרסים, רגשות פגועים, כבוד עצמי שאינו מרוסן יצר נקמה והרס, בצע כסף, רחמים עצמיים ועוד אוסף של רגשות שליליים.

    משכך, ביטויים פוגעניים, אלימים וחמורים, שקרים ובדיות – המהווים הוצאת גיבה כבסיס לתביעות לשן הרע, מוחלפים בין בני הזוג על בסיס יומיומי "רגיל".

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      תביעת לשון הרע – מתי?

      לא כל הוצאת דיבה או פרסום שלילי מהווה פרסום לשון הרע כהגדרתו בחוק (ובייחוד בהליכי גירושין).

      על הפרסום להוות לשון הרע, שעלול לבזות, להשפיל, לפגוע במשלח יד, בשמו הטוב של אדם ולהתפרסם בפני אדם אחד לפחות חוץ מהנפגע והפוגע.

      מתי יגיש בן זוג תביעת לשון הרע בהליך גירושין?

      1. צעד טקטי/ אסטרטגי – (על פי רוב בעצת עורך הדין המייצג), על מנת להפעיל לחץ/ לאיים/ להטריד את בן הזוג, לקבלת איזשהו יתרון בהליכים המשפטיים.
      2. תביעה כנה – בלימת פגיעה מהותית וגרימת נזקים על ידי בן הזוג הפוגע.

      אילו מקרים יכולים להוות הוצאת דיבה העולה כדי לשון הרע?

      מאחר והמצב בהליכי גירושין נפיץ מעבר למצב דברים רגיל, הרי מעבר לעובדה שכל מקרה ייבחן לפי נסיבותיו, הרי שבית המשפט ייקח בחשבון אף את רגישות היתר ועם זאת, לא בכל מחיר יאפשר פגיעה ויבטא מורת רוחו מהתנהלות מוגזמת, בדמות פיצויים גבוהים, למשל:

      1. פגיעה במשלח יד/ פרנסה – כאשר בן הזוג פועל ומשמיץ את האחר, אפילו משתף מידע נכון אך שאינו רלוונטי במקום עבודה שיכול לפגוע בפרנסה- יכול שיהווה לשון הרע.
      2. הגשת תלונה שקרית במשטרה – טקטיקה פסולה אשר למרבה הצער, הפכה לשכיחה בשנים האחרונות. מאחר וזו יכולה להוות פגיעה קשה מאוד בשמו הטוב של הנפגע ואף לגרום לו לנזקים כלכליים חמורים ובאם ייקבע כי לשון הרע- הפיצוי יהיה גבוה על גבול העונשי.
      3. פנייה לחברי/ משפחת בן הזוג – כל ניסיון להשמיץ, להעליל עלילות שווא, או שיתוף בעובדות שכל מטרתן לפגוע בבן הזוג- יכול שיהווה לשון הרע ויזכה בפיצוי גבוה.
      4. פרסומים ברשתות החברתיות – פרסום פוסטים, תמונות, סרטונים, מילות נאצה, שקרים, שיתוף מההליכים המשפטיים, שיתוף פרטים אינטימיים וכיו"ב- יכול להוות לשון הרע שמפאת חומרתה ותפוצתה, יפוצה בן הזוג בפיצוי גבוה.

      פיצוי גבוה – כאקט של מדיניות הרתעה מפני טקטיקות פסולות

      בתי המשפט מנסים למנוע מבני זוג לנקוט באמצעים פסולים ופוגעניים במסגרת הליכי הגירושין ולכן, אם קובעים שהתקיים פרסום העולה כדי לשון הרע, יפצו את הצד הנפגע בפיצויים גבוהים באופן יחסי.

      אך מנגד, אם ימצא בית המשפט כי תביעת לשון הרע הוגשה רק כטקטיקה פסולה, ידחה את התביעה ויחייב את התובע בהוצאות משפט גבוהות.

      הנה כי כן, אם אכן בן זוג אחד פוגע בשני באופן המצדיק הגשת תביעה בעילה זו, על בן הזוג הנפגע לעמוד על הגנה על זכויותיו לכבוד ושם טוב ועל עצירת מסע ההכפשות כנגדו.

      *התוכן המופיע באתר Seo-Doctor ייעוץ משפטי באינטרנט אינו תחליף לייעוץ משפטי, חוות דעת משפטית או עצה והכוונה משפטית. העושה שימוש באתר, עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9974772 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף