Seo-Doctor_MainPic ייעוץ משפטי באינטרנט
Seo-Doctor_MainPic ייעוץ משפטי באינטרנט
פנייה לייעוץ אישי



    איך מקבלים אזרחות דנית?

    אזרחות דנית כמו מרבית האזרחויות האירופיות כיום, אשר מקנות "כרטיס כניסה" לאיחוד האירופאי אף היא נכספת ומבוקשת על ידי ישראלים רבים ולא בכדי שכן, הגם שמדובר על מדינה קטנה וצנועה באופן יחסי, הרווחה ורמת החיים אשר מעניקה היא לאזרחיה קוסמים ומפתים.

    אך כמובן, אליה וקוץ בה שכן לא רק זאת שההליך לקבלת אזרחות דנית הינו ארוך ומורכב (ככל ואין מדובר בקבלת אזרחות מכוח קרבה משפחתית או אימוץ למשל), אלא שאף על המבקש אזרחות דנית לדעת, כי ייאלץ לוותר על אזרחותו הישראלית (!).

    תוכן עניינים

    תנאים בסיסיים לאזרחות דנית

    אזרחות מכוח לידה: אם אביו או אימו של המבקש הינו אזרח דנמרק – יקבל הוא את האזרחות הדנית אוטומטית.

    אזרחות מכוח אימוץ: אם מדובר בילד מתחת לגיל 12 שאומץ על ידי אזרחים דנים – יקבל אזרחות אוטומטית.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      אזרחות מכוח נישואין לאזרח דני: האזרחות אינה אוטומטית ויש תנאים מקדמיים שיש לעמוד בהם.

      אזרחות מכוח התאזרחות: פה על המבקש לעמוד במספר קריטריונים –

      • המבקש נדרש לשהות 9 שנים לפחות בדנמרק – 7 שנים על מנת לקבל אשרת שהיה ועוד שנתיים על מנת לקבל את האזרחות.
      • המבקש יידרש להראות שהינו בעל עבר פלילי "נקי".
      • הצגת הוכחות שהמבקש הינו בעל הכנסה קבועה וחוקית (הרציונל : הרשויות בדנמרק אינן מעודדות הגירה לצורך טפילות וניצול מדיניות הרווחה הנדיבה של דנמרק בלבד).
      • למבקש אין כל חוב למדינת דנמרק.
      • נדרשת שליטה בשפה הדנית לרבות קריאה ודיבור ברמה סבירה לפחות ויותר מכוח.
      • נדרשת ידיעת ההיסטוריה, התרבות והגיאוגרפיה של דנמרק.

      הליך הבקשה לאזרחות דנית

      1. הבקשה תוגש בשגרירות דנמרק בישראל.
      2. בהתאם לסוג הבקשה (מכוח מה האזרחות מתבקשת), יצרף המבקש אסמכתאות: להוכחת קשר משפחתי, להוכחת זהותו, להוכחת תושבות בדנמרק, להוכחת יציבותו הכלכלי, להוכחת עברו הפלילי ועוד בהתאם למהות הבקשה.
      3. המבקש יצטרך לעבור מבחן בשפה הדנית – לבחינת שליטתו בשפה הדנית, בהיסטוריה ובתרבות מדינת דנמרק.
      4. ריאיון מול שופט אזרחות – בהנחה שכל המסמכים שצורפו היו כראוי והמבקש עבר את המבחן בהצלחה, ייערך ריאיון בו יישאל המבקש שאלות אישיות בדבר מטרת בקשת האזרחות הדנית ובהנחה שהמבקש יעבור גם את הריאיון, תינתן לו האזרחות הדנית.

      יתרונות וחסרונות הדרכון הדני

      לדרכון הדני יתרונות כללים כפי שיש לכל מי שמחזיק בדרכון של מדינה החברה באיחוד האירופאי כמו היכולת לעבור ממדינה למדינה באיחוד ולהשתקע היכן שרוצים, לעבוד באופן חוקי, ללמוד לימודים גבוהים במדינה לפי בחירה בעלויות נמוכות באופן משמעותי, לפתוח עסק, לרכוש נדל"ן.

      לאזרחות דנית גם יתרונות ספציפיים למדינת דנמרק : רמת החיים גבוהה מאוד, המדינה מאפשרת לאזרחיה שירותי בריאות וחינוך איכותיים וללא עלות, כלכלה יציבה, תעסוקה רבה, שמירה והקפדה על איכות הסביבה כדרך חיים ועוד.

      אך מאידך, מסביר עו"ד אליאב ביטון כי לדרכון הדני גם חסרונות ומעבר לכך שהמסע לקבלתו אינו פשוט כלל וכלל ויכול לארוך זמן רב, הרי שמי שמחזיק בדרכון דני, אינו יכול להחזיק באזרחות נוספת משמע, מי שמבקש להיות אזרח דני בהכרח יוותר על אזרחותו הנוכחית וזהו ויתור שאינו של מה בכך.

      הדרכון הדני לעומת הדרכון הגרמני

      לדרכון הגרמני יתרונות מובהקים על פני זה הדני ובין היתר, משום שלא רק זאת שמי שיקבל אזרחות גרמנית אינו נאלץ לוותר על אזרחותו הקודמת, אלא אף שההליך לקבלת האזרחות הגרמנית הינו פשוט מזו הדנית (ובייחוד לאור התיקון בחוק הגרמני משנת 2021 שהקל עוד את התנאים).

      בסופו של יום ואם בכל זאת חשקה נפשכם בקבלת אזרחות דנית והנכם מוכנים להתאמץ מאוד עבורה ואף לוותר על אזרחותכם הנוכחית, טוב יהיה אם תיעזרו בעורך דין העוסק באזרחויות אירופיות ויותר מכך, בכזה המתמחה בהוצאת אזרחות דנית.

      *התוכן המופיע באתר Seo-Doctor ייעוץ משפטי באינטרנט אינו תחליף לייעוץ משפטי, חוות דעת משפטית או עצה והכוונה משפטית. העושה שימוש באתר, עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9974772 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף