Seo-Doctor_MainPic ייעוץ משפטי באינטרנט
Seo-Doctor_MainPic ייעוץ משפטי באינטרנט
פנייה לייעוץ אישי



    סירוב לפתוח תיק גירושין בהסכמה

    איך מתמודדים ומה צריך לעשות אם נתקלתם בסירוב לפתוח תיק גירושין בהסכמה על ידי הצד האחר?

    סירוב לפתוח תיק גירושין בהסכמה

    תוכן עניינים

    ייעוץ מקדים עם עורך דין

    בין אם כבר החלטתם שפרק הנישואין בחייכם צריך להסתיים ובין אם אתם מתלבטים על כך, אל תהססו לפנות בעניין לעורך דין.

    עורך דין מקצועי ומנוסה בהליכי גירושין יעזור לכם להבין היטב את מצבכם המשפטי-זוגי, וישרטט את דרך המתאימה ביותר עבורכם על מנת שתוכלו לעבור את התקופה הזאת בביטחון ובהצלחה.

    מאחר שהליך גירושין הוא הליך משפטי לכל דבר ועניין, יהיה עליכם להיערך לכך גם במישור הראייתי ולאסוף כמה שיותר ראיות שיחזקו את עילת הגירושין שלכם.

    אולם יש לשים לב, כי לא כל ראייה תאספו נחשבת לקבילה, כלומר כזו שאפשר להציג בפני ערכאה שיפוטית. לכן חשוב ביותר שההחלטה לפתוח תיק בגירושין תיעשה רק לאחר ייעוץ משפטי מתאים.

    וודאו כי אין נכסים שהוסתרו מכם לאורך השנים. לא פעם התגלה רק בדיעבד, כי אחד הצדדים הסתיר שנים ארוכות נכסים או חשבונות בנק.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      לכן גם לאיסוף של מסמכים ואסמכתאות אודות הרכוש הממוני יש חשיבות מיוחדת על מנת שתוכלו להגן על מלוא זכויותיכם בהליך הגירושין. בתוך כך אספו מידע כגון:

      1. הכנסות בן/בת הזוג
      2. חסכונות שנצברו
      3. נכסים שהתקבלו בירושה
      4. זכויות פנסיוניות

      מעבר לכך חשוב להבין, כי השתהות בקבלת ייעוץ משפטי מקצועי עלולה להתברר בהמשך כשגיאה כואבת. מכיוון שיתכן שבן/ת הזוג כבר הקדים אתכם וכתוצאה מכך יזכה להיות זה שיכתיב את הטון בכל נוגע לתהליך הגירושין.

      פניה ליחידת הסיוע

      כאשר הצד אחר לא מעוניין להתגרש ואינו מתכוון לשתף פעולה לכך. תוכלו לפנות באמצעות עורך דין ל"יחידת הסיוע" אשר פועלת בחסות בית המשפט לענייני משפחה.

      מדובר בהליך מקדים ליישוב הסכסוך המשפחתי טרם פתיחת תיק הגירושין שמטרתו להוביל לגירושין בהסכמה באמצעות הסכם גירושין וללא הליכים משפטיים.

      במסגרת ההליך המקדים יתקיים סבב פגישות עם אנשי יחידת הסיוע, שמורכבת מעובדים סוציאליים, פסיכולוגיים ומגשרים שעברו הכשרה מיוחדת לטיפול בסכסוכים משפחתיים.

      תכלית הפגישות תהיה להביא לגישור ולפשרה בין הצדדים. אולם פערים מהותיים בסוגיות עקרוניות יובילו לסיום ההליך המקדמי ולפתיחה בתביעת גירושין בערכאה שיפוטית.

      סירוב לפתוח תיק גירושין בהסכמה

      כידוע, בני זוג יהודים החיים בישראל יכולים להתגרש אך ורק באמצעות גירושין ברבנות בבית הדין הרבני.

      לצד הגירושין ההלכתיים, אופן הפירוד יכול להיקבע לחלופין על ידי בית המשפט לענייני משפחה, וזאת בהתאם לבחירתו של הצד שיזם את ההליך המקדמי כאמור.

      בנוגע לתביעת הגירושין עצמה ובעניינים הכרוכים בה,  במידה ואכן מבוקשת את הכרעתו של הבית הדין הרבני בהם. פסיקותיהם של הדיינים הרבניים יהיו על פי החוק הישראלי, כללי ההלכה והמשפט העברי.

      כך לדוגמה, הצד שתובע את הגירושין נדרש לנמק בפירוט את עילתו לגירושין שיניח את דעתם של הדיינים כי אכן תביעת הגירושין מוצדקת.

      משך הזמן עד לטקס גירושין משתנה בין מקרה למקרה, אך במקרים חריגים עלול להיגרר גם לשנים רבות. מקרים של סירוב גט ועגינות נחשבים לסבוכים ויצריכו נקיטה בהליכים מיוחדים.

      כך למשל, במקרים שנפסק על חיוב גט או כפיית גט, בסמכותו של בית הדין הרבני להטיל על סרבני גט שורה של סנקציות כגון:

      1. צו איסור יציאה מארץ
      2. שלילת רישיון נהיגה
      3. עיקול נכסים

      וכן הגבלות קשות נוספות עד אפילו מאסר והכל עד למתן הגט וקיומו של טקס הגירושין.

      לסיכום, סירוב לפתוח תיק גירושין בהסכמה של הצד אחר אינו סוף העולם. ניתן להביא לסיום חיי הנישואין גם בהיעדר הסכמה באמצעות ערכה שיפוטית כגון בית דין דתי. כאשר במקרים מסוימים ניתן אפילו לכפות את הגירושין.

      *התוכן המופיע באתר Seo-Doctor ייעוץ משפטי באינטרנט אינו תחליף לייעוץ משפטי, חוות דעת משפטית או עצה והכוונה משפטית. העושה שימוש באתר, עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9974772 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף