Seo-Doctor_MainPic ייעוץ משפטי באינטרנט
Seo-Doctor_MainPic ייעוץ משפטי באינטרנט
פנייה לייעוץ אישי



     מה בדיוק קורה בטקס גירושין

    טקס גירושין במהותו הוא טקס הלכתי מסורתי ומטרתו להביא את קשר הנישואים לידי סיום.

     מה בדיוק קורה בטקס גירושין

    לפי החוק בישראל, טקס גירושין מתקיים אך ורק בבית הדין הרבני. יש לציין כי כל השמועות בדבר זריקת נעליים, יריקות או השפלות מכל סוג שהוא – אין בהן כל אמת ועדיין נדמה כי ישנם חששות רבים סביב הטקס האמור וזאת בעיקר כתוצאה ממקורות מידע בלתי מבוססים.

    תוכן עניינים

    השלבים בבית הדין הרבני

    הטקס הנערך בבית הדין מתבצע ב- 4 שלבים:

    1. שלב בירור השמות זהו השלב הראשוני המקדמי, נערך לרוב בהפרדה משלושת השלבים האחרים וברוב המקרים אף ביום נפרד. מדובר על שלב מהותי ובלתי ניתן להפריז בחשיבותו, זאת מדוע?

    • טעות שמית פוסלת את הגט.
    • נועד בכדי למנוע בלבול עם זוגות אחרים בעלי שמות דומים.
    • על הגט להיות מכוון כלפי הזוג הספציפי שמתגרש ולא באופן כללי.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      על כל אחד מבני הזוג להביא עמו עד (בעדיפות לבני משפחה המכירים את בני הזוג היטב) על מנת שהעד יוכל להעיד על שמותיו וכינויו של זה שהביאו (לדוגמא – יעקב המכונה קובי).

      בנוסף העדים יכולים להישאל שאלות נוספות על אילן היוחסין, שם האב, אימות נישואי בני הזוג ועוד. אין המדובר בשאלות מכשילות או שאלות שיש להתכונן אליהן מראש.

      לאחר שווידא בית הדין את השמות, יבקש לוודא מול בני הזוג שאכן הם מעוניינים בגט, שהם מבינים שבסיומו של טקס הגירושין הם למעשה מותרים לכל ויכולים להתחתן עם בני זוג אחרים והדבר האחרון המכוון לבת הזוג – שלא תוכל להינשא לכהן.

      טקס גירושין

      2. שלב ביטול המודעות – הכוונה היא למצב בו מתבצע ביטול התחייבויות קודמות הנוגעות להליך הגירושין – לדוגמא אדם שנדר נדר, הבטחה או קבע תנאים בתמורה לגט, בזמן הליך של ביטול המודעות, אותו אדם מבטל זאת בפני העדים ובפני בית הדין ומאפשר מתן תוקף מלא לגט שעתיד לבוא.

      חשוב להדגיש – אין כל קשר בין שלב ביטול המודעות בזמן טקס הגירושין להסכם גירושין הנוגע לרכוש, מזונות, משמורת וכו'. הנ"ל מתייחס אך ורק להליך הגירושין עצמו.

      3. כתיבת הגט – זהו שלב טקסי ובו סופר בית הדין המומחה לכתיבת כתבי קודש כותב ב- 12 שורות את הגט עצמו. הגט נכתב בגוף ראשון, בשפה הארמית על קלף באמצעות דיו.

      בתהליך נוכחים: האיש המגרש, סופר בית הדין שהוסמך על ידו ושני עדים עובדי בית הדין ואלה האחרונים אף נדרשים לחתום על הקלף. הדיינים מבצעים בדיקה דקדקנית של הקלף ובמידה ואין טעויות, ממשיכים לשלב הבא.

      4. מסירת הגט – השלב הסופי בטקס הגירושין. לאחר שלב זה בני הזוג ייקראו גרושים באופן רשמי. בשלב זה נוכחים: בני הזוג, העדים שהביאו עמם, הדיינים של בית הדין והעדים עובדי בית הדין שחתמו על הקלף. האישה נדרשת להסיר טבעות וזאת על מנת שלא תהיה מחיצה בשעה שמקבלת את הגט מבעלה.

      הדיין שואל בשנית האם היא מעוניינת בגט מרצונה החופשי ומסביר שוב שכעת היא תהיה מותרת לכל אדם למעט כהן. (לאחר תקופת צינון בת 3 חודשים).

      לסיכום, הדיין ישאל ויוודא כי תחומי הרכוש, הממון והילדים הוסדרו זה מכבד באמצעות הסכם גירושין – במידה וכן, יעבור לאקט הגירושין בו למעשה הבעל מוסר לאשתו את הקלף עליו רשום הגט בצירוף הצהרה בעניין הגירושין.

      האישה מרימה את הגט צמוד ללבה, צועדת קדימה, מסתובבת וחוזרת על צעדיה כסמל לקבלתה את גירושיה והבנתה  את המתרחש.

      או אז קורע הדיין את הקלף ומכניסו לתיק הגירושין – אקט סמלי זה מסמל את סיום הנישואים באופן רשמי ומתקבלת תעודה רשמית על כך בשני העתקים. ובכך תם טקס גירושין!

      *התוכן המופיע באתר Seo-Doctor ייעוץ משפטי באינטרנט אינו תחליף לייעוץ משפטי, חוות דעת משפטית או עצה והכוונה משפטית. העושה שימוש באתר, עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9974772 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף