Seo-Doctor_MainPic ייעוץ משפטי באינטרנט
Seo-Doctor_MainPic ייעוץ משפטי באינטרנט
פנייה לייעוץ אישי



    מהו גובה הפיצוי בגין כאב וסבל בעקבות תאונת אופנוע

    באופן כללי, כל אדם שנפגע בתאונת אופנוע זכאי לקבל פיצויים. מאמר זה יענה, בין היתר, על השאלה מהו גובה הפיצוי בגין כאב וסבל בעקבות תאונת אופנוע.

    מהו גובה הפיצוי בגין כאב וסבל בעקבות תאונת אופנוע

    תוכן עניינים

    נפגעתי בתאונת אופנוע – מה עלי לעשות?

    ישנן פעולות מסוימות שחשוב שכל אדם שנפגע בתאונת אופנוע, ואין זה משנה מהי חומרת פגיעתו, יעשה מיד לאחר התאונה. פעולות אלה קשורות בעיקר לתיעוד:

    • על הנפגע לצלם את זירת התאונה, את העדים הרלוונטיים, את האופנוע וכל רכב אחר שהיה מעורב בתאונה
    • על הנפגע לצלם את סימני התאונה שישנם על הכביש, כמו סימני בלימה, וכן חלקים שהתנתקו מהאופנוע ו/או מיתר הרכבים שהיו מעורבים בתאונה ונשארו על הכביש
    • על הנפגע לאסוף את פרטיהם האישיים של כל האנשים המעורבים בתאונה – שמם המלא ומספרי הטלפון שלהם, וכן לצלם את תעודות הזהות שלהם, את רישיונות הנהיגה שלהם, את רישיונות הרכבים שלהם, את תעודות הביטוח של רכביהם וכן את הרכבים עצמם
    • לאחר שהנפגע פונה לטיפול רפואי, עליו לאסוף ולשמור את כל המסמכים הרפואיים הקשורים לתאונת האופנוע, למשל: צילומים, דו"ח ביניים מרופא על מצבו הרפואי, מכתב שחרור מבית החולים וכדומה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      איך מקבלים פיצויים בעקבות תאונת אופנוע?

      כאמור, באופן כללי, כל אדם שנפגע בתאונת אופנוע זכאי לקבל פיצויים, כולל מי שנפגע בתאונת אופנוע שנגרמה באשמתו.

      כדי לקבל את הפיצויים, על הנפגע לתבוע את חברת הביטוח שמבטחת אותו בביטוח חובה ולדרוש ממנה פיצויים. יש להדגיש, שביטוח החובה מכסה רק נזקי גוף, ולא נזקי רכוש ו/או נזקי צד שלישי.

      בכל מקרה, כדי לקבל את הפיצויים, חשוב להיעזר בשירותי עורך דין תאונת אופנוע, שכן חברות הביטוח נוטות לנסות ולהתחמק מלשלם פיצויים לנפגע,

      בטענות שונות שלרוב אין להן כל שחר (למשל, שתאונת האופנוע לא עומדת בתנאי פוליסת הביטוח או שהנפגע מסר את הודעתו לחברת הביטוח באיחור).

      עורך דין תאונת אופנוע יודע לברר האם טענותיה של חברת הביטוח אכן נכונות, ואם מתברר שהן לא נכונות – סיכויו של הנפגע לקבל פיצויים גובר, בשונה ממצב בו הנפגע מתמודד מול חברת הביטוח לבדו.

      בנוסף, עורך דין תאונת אופנוע מוודא שלנפגע יש את כל המסמכים הדרושים שיכולים להגביר גם הם את סיכוי לקבל פיצויים ובגובה הוגן (המסמכים הרפואיים, צילומים מהתאונה וכדומה).

      איך נקבע גובה הפיצוי בעקבות תאונת אופנוע?

      ישנם מספר גורמים המשפיעים על גובה הפיצוי בגין תאונת אופנוע:

      גיל הנפגע: ככל שהנפגע צעיר יותר, הוא יקבל פיצוי גבוה יותר, שכן הפגיעה צפויה להשפיע עליו לזמן ממושך יותר

      גובה שכרו של הנפגע: ככל שהשכר של הנפגע בטרם התאונה היה גבוה יותר, הוא יקבל פיצוי גבוה יותר

      שיעור נכות: ככל ששיעור נכותו של הנפגע (שנקבע על ידי הביטוח הלאומי) גבוה יותר, גם הפיצוי יהיה גבוה יותר

      הוצאות רפואיות: ככל שהוצאותיו של הנפגע ו/או של משפחתו בעניינים רפואיים עקב התאונה הן משמעותיות יותר (לדוגמא: הוצאות בגין נסיעות לטיפולים, הוצאות בגין תרופות וכדומה) – הפיצוי יהיה גבוה יותר

      צד שלישי: הנפגע יכול לקבל פיצוי גם עקב העובדה שישנו צד שלישי שסועד אותו

      כאב וסבל: פיצוי המושפע, כשמו, מהכאב ומהסבל, הן הפיזיים והן הנפשיים, של הנפגע. פיצוי זה מקבל משמעות גדולה יותר כאשר תאונת האופנוע היא קלה יחסית. הסבל נקבע בעיקר לפי הטיפולים הרפואיים שלהם נזקק הנפגע, וככל שהנפגע נזקק ליותר טיפולים – הסבל נחשב לגדול יותר.

      הפיצוי המקסימלי בגין כאב וסבל הוא כ-172,000 ש"ח. אם לנפגע לא נשארה נכות, בית המשפט יכול לפסוק פיצוי בגין כאב וסבל בסך 10% לכל היותר – קרי 17,200 ש"ח.

      לסיכום, כל אדם שנפגע בתאונת אופנוע צריך לזלם את זירת התאונה, את סימני התאונה שישנם על הכביש, לאסו, את פרטיהם האישיים של המעורבים בתאונה ולשמור את כל המסמכים הרפואיים שקשורים לתאונה.

      על מנת לקבל פיצויים בגין תאונת האופנוע, הנפגע צריך לתבוע את חברת הביטוח שמבטחת אותו בביטוח חובה, ולשם כך חשוב שייעזר בעורך דין תאונת אופנוע.

      גובה הפיצוי נקבע בהתחשב במספר גורמים, ובהם גיל הנפגע, גובה שכרו, שיעור נכותו והוצאותיו הרפואיות.

      פיצוי בגין כאב וסבל בגין תאונת אופנוע, שנקבע, בין היתר, לפי הטיפולים הרפואיים שלהם נזקק הנפגע, יכול להגיע עד לגובה של 172,000 ש"ח.

      אם לנפגע לא נשארה נכות, גובה הפיצוי בגין כאב וסבל יכול להיות, לכל היותר, 17,200 ש"ח.

      *התוכן המופיע באתר Seo-Doctor ייעוץ משפטי באינטרנט אינו תחליף לייעוץ משפטי, חוות דעת משפטית או עצה והכוונה משפטית. העושה שימוש באתר, עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9974772 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף