Seo-Doctor_MainPic ייעוץ משפטי באינטרנט
Seo-Doctor_MainPic ייעוץ משפטי באינטרנט
פנייה לייעוץ אישי



    מתי התפטרות מזכה עובדים בפיצויי פיטורים?

    מתי התפטרות מזכה עובדים בפיצויי פיטורים

    תוכן עניינים

    התפטרות שלא באשמתכם

    כידוע לכם, במידה ואתם מפסיקים לעבוד במקום מסוים בטרם הגעתם לגיל הפרישה הדבר יכול לנבוע משתי סיבות עיקריות – או שפוטרתם, או שבחרתם לבצע התפטרות.

    אולם, דיני עבודה בישראל מבחינים בעוד מצב אחד מיוחד מאד – התפטרות שדינה כפיטורים.

    בעצם מה שעובד בבסיס המצב הזה, הוא מצב שבו אדם מתפטר, אך שלא באמת מרצונו החופשי לחלוטין. יש גורם מסוים אשר כופה עליו את הפיטורין.

    לא מדובר בהכרח בגורם שליל במיוחד, אך בכל זאת נוצר מצב שבו אתם חייב לבצע התפטרות.

    במצבים כאלה לעתים, ניתן בהחלט לדרוש פיצויים. חשוב להבין שלא בכל מצב שבו אינכם יכולים להמשיך ולהחזיק בעבודה, ולכן אתם מבצעים הרעת תנאים, אתם גם זכאים לקבל פיצויים.

    יש כמה הגדרות שונות ומצבים, שבהם בכל זאת הפיצויים יגיעו לכם. חשוב לדעת שברוב המקרים הללו, נדרש מכם בכל מקרה וותק של 12 חודשים במקום העבודה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      המקרים שבהם אפשר לדרוש פיצויים

      1. הרעה בתנאי העבודה: אם המעסיק שלכם הרע באופן משמעותי את תנאי העבודה, אתם יכולים לבצע הרעת תנאים ובמקביל להגיש נגדו תביעה בבקשה לקבל פיצויים.ההרעה יכולה להיות התנהגות מעליבה, הורדה בשכר, פיגור בתשלומי השכר, שינוי לא הוגן בתנאי ההעסקה, ועוד מאפיינים שונים.
      2. הרעה במצב בריאות :דיני עבודה קובעים, כי אם הורע מצבכם הבריאותי, על המעביד שלכם לספק לכם עבודה חלופית אשר תתאים למצבכם החדש.באם המעסיק שלכם לא יכול לספק לכם עבודה שכזו, אך איננו מפטר אתכם במקביל – אתם רשאים בהחלט לבצע הרעת תנאים ובמקביל לדרוש פיצויים מלאים.
      3. מעבר בעקבות חתונה: אם התחתנתם במזל טוב, אך כעת אתם עוברים לגור במקום שבו מתגורר בן הזוג שלכם, והיה ואותו מקום נמצא במרחק של יותר מ – 40 ק"מ ממקום העבודה שלכם – הרי שאתם רשאים לבצע התפטרות ולדרוש פיצויים.עם זאת, שימו לב שבהנחה שקודם לכן גם הייתם רחוקים ממקום העבודה מרחק רב, אפשר שלא תוכלו להגיש את הבקשה.
      4. מעבר בעקבות עבודה של בן הזו: אם בן הזוג שלכם קיבל משרה חדשה מטעם המדינה וכעת הוא נדרש לעבוד במקום מרוחק ממקום העבודה שלכם – כולל כמובן עבודה בחו"ל, הרי שאתם יכולים להגיש התפטרות ולקבל פיצויים.שימו לב, כאן שהדבר איננו תקף לעבודה בחברה פרטית – אלא רק למשרות ציבוריות כמו שירות בכוחות הביטחון, במשרדים ממשלתיים, בסוכנות היהודית, קק"ל, ההסתדרות הציונית וכו'.
      5. לידת תינוק: אם ילדת תינוק ולאחר 9 חודשים את הגעת למצב שאינך מסוגלת לחזור למקום העבודה שלך משום שברצונך לטפל בתינוק – את זכאים להתפטר ולדרוש פיצויים.שימי לב שאם את יכולה לחזור אך לעבוד פחות שעות באופן ניכר (בית המשפט קבע כי מדובר על מינימום שלוש שעות פחות במשמרת) גם אז התפטרות עם פיצויים היא קבילה.

      אם הורע מצבכם הבריאותי, על המעביד שלכם לספק לכם עבודה חלופית אשר תתאים למצבכם החדש

      ממי דורשים פיצויים?

      לפי דיני עבודה, מסבירה עו"ד מיקי חשמונאי, עליכם לדרוש פיצויים בעקבות התפטרות אל מול המעביד שלכם. עליכם כמו תמיד להודיע מראש למעביד שלכם כי אינכם מסוגלים לעמוד יותר בתנאי העבודה שלא באשמתכם, ובהתאם אך ורק לנסיבות שנוצרו.

      אם המעביד מסרב לשלם לכם פיצויים בעקבות התפטרות, אתם יכולים לתבוע אותו בבית הדין לעבודה. שימו לב תמיד שאתם עומדים בתנאים הדרושים, על מנת שאכן תוכלו לקבל בסוף פיצויים.

      *התוכן המופיע באתר Seo-Doctor ייעוץ משפטי באינטרנט אינו תחליף לייעוץ משפטי, חוות דעת משפטית או עצה והכוונה משפטית. העושה שימוש באתר, עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9974772 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף